மரணம் என்பது . . . இன்பமா ? துன்பமா ? : "குல்ளு நப்சின் தாயிக்ககத்துள் மவ்த்" ஒவ்வொரு ஆன்மாவும் மரணத்தை சுவைத்தே தீர வேண்டும் ? மரணம் என்பது இன்பமா ? துன்பமா ? காரணம் அல்லாஹ் இங்கே சுவை என்ற வார்த்தையை பயன்படுத்துகிறான் . இங்கே வரும் சுவை என்ற வார்த்தையை எப்படி நாம் புரிந்து கொள்வது ? நபிகள் நாயகம் ஸல்லல்லாஹு அலைஹி வஸல்லம் அவர்கள் மரண நிகழ்வை பற்றி இரண்டு விதமாக சொல்கிறார்கள் . ஒன்று கெட்டவர்களுக்கு ஏற்படும் நிகழ்வு . கெட்டவர்களுக்கு மரண வேதனை என்பது ஒரு மெல்லிய துணியை படர்ந்த முள்ளின் மீது போட்டு இழுத்தால் அந்த துணி எப்படி கிழியுமோ அதைபோலவே தீயோர்களுக்கு மரண வேதனை ஏற்படும் என்று சொல்கிறார்கள் . நல்லோர்களுக்கு ஏற்படும் நிகழ்வு : அந்தக்கால அரபிகள் தண்ணீர் குடிப்பதற்க்காக தோல் பையை பயன்படுத்துவார்கள் .அந்த தோல் பைக்கு இரண்டு வாய் இருக்கும் ஒன்று மிக அகலமாக (அதாவாது தண்ணீரை தோல் பைக்குள் ஊற்ற வசதியாக தோல் பையின் மேல் புற வாய் சற்று அகலமாகவும் ) மற்றொன்று குறுகிய வாயாக (அதாவாது தண்ணீர் குடிக்க வசதியாக தோல் பையின் அடிப்பாகத்தில் சற்றே குறுகிய வாயாகவும் ) இருக்கும். (அப்படிப்பட்ட தோல் பையை சிந்தனையில் வைத்துக்கொள்ளுங்கள் . இப்போது ஹதீசிற்க்கு வருவோம் ..) அப்படிப்பட்ட தோல் பையின் அகலமான வாயை திறந்து தண்ணீரை கீழே ஊற்றினால் நீர் எவ்வளவு வேகமாக வெளியேறுமோ அவ்வளவு வேகமாக நல்லோர்களின் உயிர் வேகமாக இலகுவாக பிரிந்து விடும் . இன்னும் சில பெரியார்கள் இப்படி சொல்கிறார்கள் . மரண வேதனை என்பது நல்லோர்கள் தீயோர்கள் அனைவர்களுக்கும் ஒரே மாதிரி இருக்கும் ஆனால் நல்லோர்களுக்கு இலகுவாக உயிர் போகும் என்று நபிகள் நாயகம் ஸல்லல்லாஹு அலைஹி வஸல்லம் அவர்கள் கூறியது நல்லோர்களின் உயிரை கைப்பற்றும்போது மரணத்திற்க்கு பின் அவர்கள் வாழும் வாழ்க்கையை அல்லாஹ் அவர்களின் கண் முன்னே காட்டிவிடுவான் .அந்த இன்பத்தில் அவர்கள் மூழ்கி இருக்கும்போது அவர்களின் உயிர் கைப்பற்றப்படும் .ஆபரேசன் செய்யும்போது மயக்க மருந்து கொடுத்து எப்படி ஆபரேசன் செய்கிறார்களோ அதை போல. நல்லோர்கள் மரணத்திற்க்கு பின் தன்னுடைய தங்குமிடத்தை கண்டு மெய்மறந்து இருப்பார்கள் அப்போது அவர்களின் உயிர் கைப்பற்றப்படும் எனவே அவர்களுக்கு வேதனை தெரியாது. .அல்லாஹ் சுவை என்று சொன்னதின் காரணம் கசப்பும் ஒரு வகையான சுவைதான் ,இனிப்பும் சுவைதான் நாம் வாழும் வாழ்வில்தான் எந்த சுவையை அனுபவிக்கப் போகிறோம் என்பது இருக்கிறது? வல்ல இறைவன் நம் அனைவரையும் நல்லவர்களாக வாழச்செய்து நல்லவர்களாகவே மரணிக்க செய்து,, சொர்க்கத்தை பரிசளிப்பானாக-ஆமீன்
"GENERAL ARTICLES"
- Tamil -- Urdu -- Kannada -- Telugu --*-
Share
"BISMILLA HIRRAHMAAN NIRRAHEEM"
WELCOME! - AS'SALAMU ALAIKUM!!
******** *****
*****
[All] praise is [due] to Allah, Lord of the worlds; -
Guide us to the straight path
*- -*
* * In this Blog; More Than Ten Thousand(10,000) {Masha Allah} - Most Usefull Articles!, In Various Topics!! :- Read And All Articles & Get Benifite!
* Visit :-
"INDIA "- Time in New Delhi -
*- WHAT ISLAM SAYS -*
-
Islam is a religion of Mercy, Peace and Blessing. Its teachings emphasize kind hear tedness, help, sympathy, forgiveness, sacrifice, love and care.Qur’an, the Shari’ah and the life of our beloved Prophet (SAW) mirrors this attribute, and it should be reflected in the conduct of a Momin.Islam appreciates those who are kind to their fellow being,and dislikes them who are hard hearted, curt, and hypocrite.Recall that historical moment, when Prophet (SAW) entered Makkah as a conqueror. There was before him a multitude of surrendered enemies, former oppressors and persecutors, who had evicted the Muslims from their homes, deprived them of their belongings, humiliated and intimidated Prophet (SAW) hatched schemes for his murder and tortured and killed his companions. But Prophet (SAW) displayed his usual magnanimity, generosity, and kind heartedness by forgiving all of them and declaring general amnesty...Subhanallah. May Allah help us tailor our life according to the teachings of Islam. (Aameen)./-
''HASBUNALLAHU WA NI'MAL WAKEEL''
-
''Allah is Sufficient for us'' + '' All praise is due to Allah. May peace and blessings beupon the Messenger, his household and companions '' (Aameen) | | |
| | |
|
Share
Follow Me | |
**
Share
-
-*- *: ::->
*
Saturday, June 24, 2017
Death :- what are said in Islam
மரணம் என்பது . . . இன்பமா ? துன்பமா ? : "குல்ளு நப்சின் தாயிக்ககத்துள் மவ்த்" ஒவ்வொரு ஆன்மாவும் மரணத்தை சுவைத்தே தீர வேண்டும் ? மரணம் என்பது இன்பமா ? துன்பமா ? காரணம் அல்லாஹ் இங்கே சுவை என்ற வார்த்தையை பயன்படுத்துகிறான் . இங்கே வரும் சுவை என்ற வார்த்தையை எப்படி நாம் புரிந்து கொள்வது ? நபிகள் நாயகம் ஸல்லல்லாஹு அலைஹி வஸல்லம் அவர்கள் மரண நிகழ்வை பற்றி இரண்டு விதமாக சொல்கிறார்கள் . ஒன்று கெட்டவர்களுக்கு ஏற்படும் நிகழ்வு . கெட்டவர்களுக்கு மரண வேதனை என்பது ஒரு மெல்லிய துணியை படர்ந்த முள்ளின் மீது போட்டு இழுத்தால் அந்த துணி எப்படி கிழியுமோ அதைபோலவே தீயோர்களுக்கு மரண வேதனை ஏற்படும் என்று சொல்கிறார்கள் . நல்லோர்களுக்கு ஏற்படும் நிகழ்வு : அந்தக்கால அரபிகள் தண்ணீர் குடிப்பதற்க்காக தோல் பையை பயன்படுத்துவார்கள் .அந்த தோல் பைக்கு இரண்டு வாய் இருக்கும் ஒன்று மிக அகலமாக (அதாவாது தண்ணீரை தோல் பைக்குள் ஊற்ற வசதியாக தோல் பையின் மேல் புற வாய் சற்று அகலமாகவும் ) மற்றொன்று குறுகிய வாயாக (அதாவாது தண்ணீர் குடிக்க வசதியாக தோல் பையின் அடிப்பாகத்தில் சற்றே குறுகிய வாயாகவும் ) இருக்கும். (அப்படிப்பட்ட தோல் பையை சிந்தனையில் வைத்துக்கொள்ளுங்கள் . இப்போது ஹதீசிற்க்கு வருவோம் ..) அப்படிப்பட்ட தோல் பையின் அகலமான வாயை திறந்து தண்ணீரை கீழே ஊற்றினால் நீர் எவ்வளவு வேகமாக வெளியேறுமோ அவ்வளவு வேகமாக நல்லோர்களின் உயிர் வேகமாக இலகுவாக பிரிந்து விடும் . இன்னும் சில பெரியார்கள் இப்படி சொல்கிறார்கள் . மரண வேதனை என்பது நல்லோர்கள் தீயோர்கள் அனைவர்களுக்கும் ஒரே மாதிரி இருக்கும் ஆனால் நல்லோர்களுக்கு இலகுவாக உயிர் போகும் என்று நபிகள் நாயகம் ஸல்லல்லாஹு அலைஹி வஸல்லம் அவர்கள் கூறியது நல்லோர்களின் உயிரை கைப்பற்றும்போது மரணத்திற்க்கு பின் அவர்கள் வாழும் வாழ்க்கையை அல்லாஹ் அவர்களின் கண் முன்னே காட்டிவிடுவான் .அந்த இன்பத்தில் அவர்கள் மூழ்கி இருக்கும்போது அவர்களின் உயிர் கைப்பற்றப்படும் .ஆபரேசன் செய்யும்போது மயக்க மருந்து கொடுத்து எப்படி ஆபரேசன் செய்கிறார்களோ அதை போல. நல்லோர்கள் மரணத்திற்க்கு பின் தன்னுடைய தங்குமிடத்தை கண்டு மெய்மறந்து இருப்பார்கள் அப்போது அவர்களின் உயிர் கைப்பற்றப்படும் எனவே அவர்களுக்கு வேதனை தெரியாது. .அல்லாஹ் சுவை என்று சொன்னதின் காரணம் கசப்பும் ஒரு வகையான சுவைதான் ,இனிப்பும் சுவைதான் நாம் வாழும் வாழ்வில்தான் எந்த சுவையை அனுபவிக்கப் போகிறோம் என்பது இருக்கிறது? வல்ல இறைவன் நம் அனைவரையும் நல்லவர்களாக வாழச்செய்து நல்லவர்களாகவே மரணிக்க செய்து,, சொர்க்கத்தை பரிசளிப்பானாக-ஆமீன்
Wednesday, June 21, 2017
Tuesday, June 20, 2017
Lailathul Qdr - in Al'Quran and Hadees
LAILATUL QADR IN THE QURAN
Allah Almighty says in the Holy Quran:
“Indeed, We sent the Qur’an down during the Night of Decree. And what can make you know what is the Night of Decree? The Night of Decree is better than a thousand months. The angels and the Spirit descend therein by permission of their Lord for every matter. Peace it is until the emergence of dawn.”
[Quran 97:1-5]
“Indeed, We sent it down during a blessed night. Indeed, We were to warn [mankind]. On that night is made distinct every precise matter – [Every] matter [proceeding] from Us. Indeed, We were to send [a messenger] As mercy from your Lord. Indeed, He is the Hearing, the Knowing.”
[Quran 44:3-6]
LAILATUL QADR IN THE HADITHS
Abu Huraira reported Allah’s Messenger (ﷺ) as saying:
He who observed the fasts of Ramadan with faith and seeking reward (from Allah), all his previous sins would be forgiven, and he who observed prayer on Lailat-ul- Qadr with faith and seeking reward (from Allah), all his previous sins would be forgiven.
[Sahih Muslim Book 6, Hadith 209]
‘A’isha (Allah be pleased with her) and Ibn Numair reported Allah’s Messenger (ﷺ) as saying:
Look for Lailat-ul-Qadr in the last ten nights of Ramadan.
[Sahih Muslim Book 13, Hadith 282]
Salim reported on the authority of his father that a person saw Lailat-ul- Qadr on the 27th (of Ramadan). Thereupon Allah’s Apostle (ﷺ) said:
I see that your dreams agree regarding the last ten (nights of Ramadan). So seek it on an odd number (of these ten nights).
[Sahih Muslim Book 13, Hadith 269]
Ibn Umar (Allah be pleased with them) reported Allah’s Messenger (ﷺ) as saying:
Seek it (Lailat-ul-Qadr) in the last (ten nights). If one among you shows slackness and weakness (in the earlier part of Ramadan), it should not be allowed to prevail upon him in the last week.
[Sahih Muslim Book 13, Hadith 271]
‘Aishah (May Allah be pleased with her) reported:
I asked: “O Messenger of Allah! If I realize Lailat-ul-Qadr (Night of Decree), what should I supplicate in it?” He (ﷺ) replied, “You should supplicate: Allahumma innaka ‘afuwwun, tuhibbul-‘afwa, fa’fu ‘anni (O Allah, You are Most Forgiving, and You love forgiveness; so forgive me).”
[At-Tirmidhi]
Sunday, June 18, 2017
Between man and wife, Doubt & clear, - * He had intercourse with his wife when the muezzin was giving the call to Fajr prayer
I had intercourse with my wife at dawn in Ramadan, just before the adhaan and when the adhaan came, I was still in that situation with my wife, but I stopped before the muezzin finished giving the call to prayer. Do I have to do anything? As I thought that I could have intercourse with her before the muezzin finished the adhaan.
-
Praise be to Allaah.
Firstly:
If the muezzin gives the call to prayer as dawn is breaking, then it is obligatory to refrain from things that break the fast from the break of dawn until the sun sets. So once the muezzin says Allaahu akbar, you have to refrain from eating, drinking, having intercourse and everything that breaks the fast.
Al-Nawawi (may Allah have mercy on him) said: If dawn breaks and a person has food in his mouth, he should spit it out, and if he spits it out then his fast is valid, but if he swallows it then he has broken the fast. If dawn breaks and he is having intercourse but he stops immediately, his fast is valid. But if dawn breaks and he is having intercourse and he knows that dawn has broken, but he continues having intercourse, then his fast is invalidated. No difference of opinion concerning that is known among the scholars. And he has to offer expiation for that according to our view. End quote fromal-Majmoo’(6/329).
He also said (6/333): We stated that if dawn breaks and a person has food in his mouth, then he should spit it out and complete his fast, but if he swallows it after he knows that dawn has come, his fast is invalid. There is no difference of opinion concerning this, and the evidence for it is the hadeeth of Ibn ‘Umar and ‘Aa’ishah (may Allah be pleased with them) according to which the Messenger of Allah (blessings and peace of Allah be upon him) said: “Bilaal gives the adhaan at night, so eat and drink until Ibn ‘Umm Maktoom gives the adhaan.” Narrated by al-Bukhaari and Muslim. Inal-Saheehthere are many similar hadeeths. End quote.
Based on that, if the muezzin in your neighbourhood gives the call to prayer when dawn breaks, then you have to stop having intercourse as soon as you hear the first takbeer of his adhaan.
If you know that the muezzin gives the call to prayer before dawn breaks or you are not sure whether he gives the call before dawn breaks or after, then you do not have to do anything further, because Allah has permitted us to eat and drink and have intercourse until the dawn comes. Allah says (interpretation of the meaning):“So now have sexual relations with them and seek that which Allaah has ordained for you (offspring), and eat and drink until the white thread (light) of dawn appears to you distinct from the black thread (darkness of night)” [al-Baqarah 2:187].
The scholars of the Standing Committee for Issuing Fatwas were asked: What is the ruling on one who completes his sahoor and drinks water at the time of the adhaan or one quarter of an hour after the adhaan of Fajr?
They replied: If the person mentioned in the question knows that this is before dawn appears, then he does not have to make up the fast, but if he knows that it is after dawn appears, then he does have to make up the fast.
But if he does not know whether his eating or drinking came after dawn appeared or before, then he does not have to make up the fast, because the basic principle is that it is still night. But the believer should be careful about his fast and should refrain from things that break the fast when he hears the call to prayer, unless he knows that this call comes before dawn. End quote.
Fataawa Islamiyyah, 2/240
Secondly:
If you were unaware of this ruling and you thought that abstaining was only required after the end of the adhaan, then you do not have to offer any expiation, but you should make up that fast in order to be on the safe side, as well as repenting and seeking forgiveness for your falling short in learning what is required of you in your religion.
And Allah knows best.
- - ▓███▓ Translator:->
http://translate.google.c om.my/m?sl=auto& tl=ta&hl=en▓███▓ - -
Subscribe to:
Posts (Atom)